TPU print settings

Here are my working print settings for TPU (well, I have only printed TPU 95A so far). PrusaSlicer is what I use, I copied the “Generic FLEX” profile for one of the Prusa printers and made changes. Changes are based on what I found here in Sovol’s forums (not necessarily for the SV07 printer).
filament settings:

Generic FLEX@SV07.ini (2.8 KB)

speed settings

0.20mm QUALITY @SV07 - FLEX.ini (5.5 KB)
None of these are optimized, they are just what I’m working with now.

2 Likes

One thing I have noticed, the filament profile comes with
start_filament_gcode = “M900 K0 ; Filament gcode”
but the SV07 doesn’t understand this code.

Bonjour,

Merci pour ces réglages de l’imprimante avec le filament TPU. Je viens d’acquérir une SV07 PLUS ; cela fait près de 8 années que je n’avais pas touché une imprimante 3D, 8 années que je ne souhaite à personne de vivre, et je ne me rappelle plus grand-chose des techniques et de l’utilisation de ces engins (c’était une prusa i3, et il y eu pas mal de progrès sur les machines et leurs interfaces).

Je me essayer le TPU pour la première fois et je vais essayer tes réglages.

Depuis)e mois de novembre as tu affiné les réglages que tu as partagé ou bien il conviennent parfaitement pour tes besoins en terme de résultats ?

Merci pour ton partage.

A bientôt

(warning: unfortunately I don’t read French, so I’m basing my answer on google translate translation)
I haven’t changed the settings.
But - I haven’t printed much more TPU either.

La traduction du post de @tingo est qu’il n’a pas changé ses paramètres pour imprimer du TPU mais qu’il n’en a plus imprimé depuis.

Si ça peut aider

Hi,

I’ve translated your post in french, thx